Vilka mått har el-mod?

Här diskuteras allt som har med radiostyrda stridsvagnar att göra!
Post Reply
Affe
Medlem
Medlem

Vilka mått har el-mod?

Post by Affe »

Ja längd och bredd på korten kan jag ju läsa mig till på deras hemsida. Men hur höga är de? Har fått för mig att ljudkortet kan "tryckas fast" direkt på körmodulen, i så fall hur höga blir de tillsammans? Har skickat frågan till el-mod men slänger ut den här med så ökar mina chanser för svar: :)

Ni får ursäkta om jag frågat nått liknande förut, vill minnas att jag funderat över det tidigare. Har tagit upp ett gammalt projekt där jag tänkt montera el-mod-grejer i en liten skyddande låda som lätt kan flyttas mellan olika vagnar, allt för att slippa investera i flera kort av samma sort.

/Affe

Affe
Medlem
Medlem

Re: Vilka mått har el-mod?

Post by Affe »

Ha ha ha ha :D

Precis när jag tryckt "submit"-knappen till mitt ovanstående inlägg plingar det till i mailen. :)
ifall någon annan undrar samma här kommer svaret jag fick:

"Hello,

the aprox. height is around 35 mm with BIV (PRO), without around 15mm (not additive due to the height of the connectors!). But we recommend to have engough space around, so at least 50 mm are recommended.

Cheers

jk"

Lite småsurt då lådan jag har liggande har en yttre höjd på 35mm, får bli att montera vid sidan av varandra och dra kabel mellan. Det är väl det man gör via de så kallade EMNet-kontakterna?

/Affe