Som några av er märkt är detta en nyare version av forumet, vilket får vissa funktioner att se lite annorlunda ut. Det är till exempel lättare att posta bilder i inlägg nu - tryck på Attachment till höger om Options nedanför inlägget och välj vilken bild ni vill ladda upp. Uppladdningen sker automatiskt. Välj Place inline för att placera bilden i texten, Deleteför att ta bort bilden innan inlägget postas, eller tryck på Submit för att posta inlägget som vanligt.
Spara utkast, förhandsgranska och posta hittar ni som vanligt under Save draft, Preview och Submit.
Vill ni ändra i ert postade inlägg är det symbolen av en penna som gäller. Vill ni ta bort inlägget helt trycker ni på krysset bredvid pennan.
Johan meddelar att han har lagt in en re-direct till minipansar.nu från den gamla sidan, som officiellt får anses vara stängd nu.
Jättebra site. Jag hade gett upp. Verkligen snyggt jobb.
Hur stora bilder vill den nya siten ha? Oohps
Hej
Angående storleken på bilder så är det ju bra om de inte är allt förstora, så man får flytta omkring för att se bilden.
Jag brukar försöka hålla mig runt 1400 x 800, tycker det är ganska lagom.
Men det är en smaksak.
Hejsan!
Inget serverutrymme är oändligt, men normala telefonbilder på några mb är lugnt. Sedan är det ju sällan de behöver vara ens så stora på ett forum som detta.