Intressant läsning om en svensk Kungs Tiger.
http://www.ointres.se/kungstigern_i_sve ... Zw4E3MYXPQ
Svensk Kungs Tiger
Re: Svensk Kungs Tiger
Hur den såg ut innan alla skjutprov
- Attachments
-
- 49246601_10218884354564501_4118676974606483456_n.jpg (62.47 KiB) Viewed 1472 times
Sorglig historia det där, men kul läsning - tack!
Intressant läsning om en häftig tanks, jag har beskådat denna maybach på närmare hål, en riktigt kraftig pjäs.
Hans K
Hans K
Panzar e Kul
Med anledning av den här historien så står det under en begränsad tid ett snarlikt exemplar på Arsenalen, vilket jag hoppas ingen missat.

Bortom den inlånade vagnen är "vår" vagns motor och växellåda utställda. Mitt emot kan Per Sonnerviks 1/8-modell på järnvägsvagn beskådas. Alltihop snyggt presenterat i glasmontrar som tyvärr försvårar fotografering.
Bakgrunden till lånet beskrivs i utställningen och jag noterar en kollegas namn på listan över bidragsgivare. Själv blev jag inte varse insamlingen förrän timmar innan den stängdes så jag hann inte vara med. Kanske kommer andra chanser?

Bortom den inlånade vagnen är "vår" vagns motor och växellåda utställda. Mitt emot kan Per Sonnerviks 1/8-modell på järnvägsvagn beskådas. Alltihop snyggt presenterat i glasmontrar som tyvärr försvårar fotografering.
Bakgrunden till lånet beskrivs i utställningen och jag noterar en kollegas namn på listan över bidragsgivare. Själv blev jag inte varse insamlingen förrän timmar innan den stängdes så jag hann inte vara med. Kanske kommer andra chanser?