1:100 Panther och Sherman

För er som tycker att det är mer sport med mindre vagnar!
Post Reply
User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1043
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

1:100 Panther och Sherman

Post by Morgan »

Jag och min fru köpte de här för någon månad sedan.

Image

Hon har Panther- och jag har Sherman-vagnen. De tar sig fram förvånandsvärt bra, bättre än man kan vänta sig faktiskt.

Morgan

User avatar
Gabriel
Veteran
Veteran
Posts: 952
Joined: August 9th, 2008, 10:30 pm
Location: Sandviken

Post by Gabriel »

Vem är det som vinner duellerna? :wink:

Gabriel
Mvh
Gabriel

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1043
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Än så länge har vi inte haft några stora dueller, och de vi har haft har vi vunnit 50-50.

Faktum är att jag tänker måla om min mini-Sherman till olivgrönt. Även larvfötterna ska målas är det tänkt. Jag har redan skruvat isär stridsvagnen. :-)

Morgan

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1043
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Sådär! Nu är den helt färdigmålad! Tänkte jag skulle lägga upp bilder på den senare, måste först ladda upp min kameramobil (den har ett förbannat dåligt batteri!).

Dekalerna har jag tagit från Tamiyas 1:48 byggsats av en M8 Greyhound, de dekalerna visade sig passa perfekt till min mini-Sherman.

Återkommer med bilderna.

Morgan

User avatar
Gabriel
Veteran
Veteran
Posts: 952
Joined: August 9th, 2008, 10:30 pm
Location: Sandviken

Post by Gabriel »

Hehe jag gjorde faktiskt samma sak med min Sherman, målade den och tog dekaler från en byggsats.

En tanke jag hade var att man skulle ta innanmätet och flytta över det till en 1/72 modell, måste dock vara en rätt så bred vagn.

Gabriel
Mvh
Gabriel

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1043
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Här kommer bilderna! Från och med nu får den pryda en av våra bokhyllor. Återigen lånar jag min frus tändare för storleksjämförelse.

Image

Image

Image

Image

Image

Det syns dåligt på bild 3 och 4 uppifrån, men texten på den främre delen av chassit är "Colbert", det namn som besättningen har döpt sin Sherman till, och texten baktill är "C-30", samma som är markerat i gult baktill på stridsvagnen. Resten borde vara självförklarande.

Morgan