Noobie

Ny i Forumet? Skriv några rader och presentera dig här!

Moderator: Erik

Post Reply
Rikard
Ny Medlem
Ny Medlem

Noobie

Post by Rikard »

Hej

Heter Rikard och bor strax norr om Stockholm och har en liten kille som börjat köra sina första RC bilar och jag måste ju ha något kul att leka med jag också :)
För ca 2 år sedan köpte jag en HL tiger I som jag hade skoj med inomhus tills jag körde lite på en för långhårig matta... det gillade inte kuggarna. den Tigern har jag inte kvar längre men nu har suget efter en ny kommit tillbaka och denna gång tänkte jag inte göra om samma miss utan läsa på lite på forumen om vad man skall ha och vad som håller om man vill kunna köra utomhus också :)

Mvh //Rikard

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Hejsan Rikard och hans son, ni är varmt välkommna till forumet.
Till att börja med kör jag själv Heng Long tank dock inte Tiger utan Jagdpanther, det man bör göra innan man ger sig in i allt för tuff teräng är att uppgradera dom:
Botten platta i metall, som man skruvar fats växellådorna på.
där efter spännhjulen därbak, installera spännarmar, och titta över axlarna till dom.
där efter tittar man över fjädrar, bärarmar och bär hjulen.
lagra upp hjul och utgående axllar.
viktiga är att allt som har med hjulen å drivningen att gör skall inte glappa, det skall vara stummt, kuggahjulen i växellådorna skall vara centrerade å inte ovala som det oftast är, växellådorna skall inte gå att vika på i sidled, har man dessa fel har du snart en tank som det oftast där banden kränger av, eller snart en stilla stående tank, när du har gjort detta här ovan har du en vagn som funkar i nästan all teräng, vad man bör undvika är smågrus stenig teräng.
Sedan är det upp till var och en att försöka efter likan orginal vagnar som möjligt, men för egen del vill jag har en tank som rullar å inte står på hyllan, tycker det är lite för mycket pengar att ha på hyllan.
knep & knåp med min JP har jag en tråd som heter där kan du titta, eller varför inte följa Hans K, hur han uppgraderar sina tanks.
Du är varmt välkommen till Jönköping för vi skall ha en pansar träff här: Vinter gnissel i Smolensk.

en än gång Rikard: välkommen till oss, va inte rädd att ställa fler frågor.
Mvh:MatsF.

Björn Johansson
Veteran
Veteran

Välkommna

Post by Björn Johansson »

Önskar er välkommna till ett
bra forum för RC vagnar.
Killarna här har mycket erfarenhet
att ösa ur.
Höres Mvh Björn

Jakeand
Medlem
Medlem

Post by Jakeand »

Välkommen till forumet Rikard!
Mvh

"Jake"

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Vill inte vara tjatig men.... -Välkommen Rikard :mrgreen:
/Johan

Pidde
Medlem
Medlem

Post by Pidde »

Välkommen
Pidde

Hans K
Veteran
Veteran

Post by Hans K »

Samma här Pidde! välkommen till forummet
Panzar e Kul

Rikard
Ny Medlem
Ny Medlem

Post by Rikard »

Tackar för välkomnandet !

Här finns verkligen kanon tips för att förbättra tanksen !
Ju mera jag läser på verkar som jag bör köpa en så komplett tank som möjligt, det verkar bli billigare än att byta ut alla komponenter i efterhand :)

Mvh //Rikard

Return to “Presentation”