Presentationstråden

Ny i Forumet? Skriv några rader och presentera dig här!

Moderator: Erik

Post Reply
User avatar
Gabriel
Veteran
Veteran
Posts: 952
Joined: August 9th, 2008, 10:30 pm
Location: Sandviken

Presentationstråden

Post by Gabriel »

Hej,

Otroligt underbart och roligt att se att forumet kom igång, STORT tack! :D
Lika bra att det finns en presentationstråd, misstycker ni så plocka bort den.

Gabriel heter jag och bor i Sandviken, jobbar som säljare och studerar lite på sidan om. RC-pansar är ett stort intresse, lika så är att måla skalamodeller ett annat intresse. Jag gillar också musik och mat mycket.
De rc tanks jag har är:
Tiger 1 (tidig version)
Tiger 1 (sen version)
M41A3
Königstiger med hencshel torn

Önskelista:
Strf 9040
Strv 103

Håller på och arbetar på dom samtliga, men prio ligger på min sena Tiger. Den är närmast att bli färdigställd.
En sak som är aktuellt är att jag försöker sammla ihop ett gäng i Gästrikland-krokarna som håller på med rc-pansar, än så länge är det en till och jag som jag vet på rak arm. Men intresset verkar öka hos andra också.

Mvh
Gabriel
Last edited by Gabriel on September 19th, 2008, 11:40 am, edited 3 times in total.

User avatar
Affe
Medlem
Medlem
Posts: 382
Joined: August 9th, 2008, 11:33 pm
Location: Umeå

Post by Affe »

HEJ

Superkul att någon drar igång ett svenskt forum för RC-pansar. Har rc-pansar som en av många hobbies där jag ser byggandet som det roligaste av det hela, håller för tillfället på och bygger en strv103 men det går mycket låååångsamt blir nog inte klar i år heller :D . Ska börja plugga igen så vi får se hur mycket tid som jag kan ge åt pansarvagna.

i mitt "garage" står för tillfället:

Tiger II (tamiya, gamla modellen med en motor och kopplingar)
Tiger II (lite nyare)
Gepard (mycket risigt skick)
Sherman (gamla modellen, saknas mycket småbitar)
strv103 (existerar mest i form av prototypbitar och ett antal solid egde-filer)