Hej

Ny i Forumet? Skriv några rader och presentera dig här!

Moderator: Erik

Post Reply
User avatar
JeeSib
Medlem
Medlem
Posts: 118
Joined: October 11th, 2022, 2:01 pm
Location: Siberia

Hej

Post by JeeSib »

Hej,
Hittade en video på Polish Tank Forum om att besöka Aeroseum, mycket intressant.
Jag kom hit genom videon.
Självklart är jag intresserad av RC Tanks, jag har för närvarande 3, Panzer IV F2, Jagdpanther och en KV-1, alla från Heng long.
Nyligen mycket intresserad av skala 1/10 och 1/6. Jag ska försöka designa några tankar/fordon själv, ingen aning om det kommer att fungera :D

Det här forumet ser bra ut, med mycket information om att bygga tankar,

hälsning,
Jaap

(Jag använder google translate, om något inte är översatt korrekt, ber om ursäkt för det)
Hälsningar :thumbup:
Jaap

User avatar
mrTyko
Site Admin
Site Admin
Posts: 2505
Joined: April 20th, 2012, 8:24 pm
Location: Oskarström

Re: Hej

Post by mrTyko »

Hej
Skoj att du hittade hit.
Det är ok att använda google translate, or write in the English thread at the bottom of the forum. :D

Have a nice day
Robert

cahlfors
Veteran
Veteran
Posts: 1664
Joined: December 5th, 2008, 5:52 pm
Location: Stockholm/Vallentuna

Re: Hej

Post by cahlfors »

Hej och välkommen till forumet!
welc

Google Translate har gjort ett bra jobb med översättningen! Svenska är väl inte det största språket här i världen, men förstås det vackraste! :lol:

Många här har byggt allt större modeller och det mesta är nu faktiskt 1/6. Det största hembygget är en Centurion som fortfarande är under färdigställande, men den är så pass klar och beprövad att vi kan konstatera att principerna och materialen håller i den stora skalan. Plywood och 3D-printad PLA används där.

Att köpa färdigt från Alex Shlakhter i Volgograd är kanske ett alternativ för dig? Om de fortfarande finns, jag hittar inte rctanks.ru eller vad de heter längre.

//

User avatar
Erik
Global Moderators
Global Moderators
Posts: 738
Joined: February 15th, 2018, 5:12 pm
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Hej

Post by Erik »

Hej och välkommen! Roligt att du hittade hit! welc Google Translate har gjort ett bra jobb! Du verkar ha en fin liten samling med 1/16-modeller. Det ska bli roligt att se vad du väljer för större modell! Det är bara att fråga om vad som helst!

//Erik

User avatar
JeeSib
Medlem
Medlem
Posts: 118
Joined: October 11th, 2022, 2:01 pm
Location: Siberia

Re: Hej

Post by JeeSib »

Hej, tack för det varma välkomnandet!

Jag funderar på att tillverka T-20 Komsomolets traktor och sedan 3D-printa den. Inte för stor men fin. Jag är i alla fall ett fan av de lätta tankarna från början av andra världskriget.

Ingen aning om rctanks.ru fortfarande fungerar, kunde inte hitta något för några veckor sedan.

Hälsning,
Jaap
1495635294_k4.jpg
1495635294_k4.jpg (60.21 KiB) Viewed 468 times
Hälsningar :thumbup:
Jaap

User avatar
Erik
Global Moderators
Global Moderators
Posts: 738
Joined: February 15th, 2018, 5:12 pm
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Hej

Post by Erik »

Det låter som ett roligt projekt som borde passa bra i lite större skala! Själv är jag ju löjligt förtjust i bandtraktorer i alla dess former. :thumbup:

Return to “Presentation”