Presentationstråden

Ny i Forumet? Skriv några rader och presentera dig här!

Moderator: Erik

Beachboy
Ny Medlem
Ny Medlem

Hei svenske naboer

Post by Beachboy »

Norrbagge två her (Nobrainer er vel nr 1?).

Titter innom forumet nå og da... for litt info hva dere naboer driver med.
Geir heter jeg, 40 år, bor i Oslo og ble litt hekta på rc tanks for +1 år siden. Er egentlig litt blank innen rc, men det er kult og man lærer litt hele tiden.
Har 2 HL M26 Snow Leopard og 1 HE Leopard 2A5. Skal poste litt info og bilder om mine tanks under "Rc-tank 1:16" indexen. Så ser dere litt hva jeg leker meg med. Ikke noe avansert, men synes det er kult å skru/leke med tanksene.
Med kone og små barn, tar modifiseringer tid, lang tid. Har jobbet lenge med å få HE Leo'n opp med HL elektronikk, samt drømmer om airbrushe M26(ene). Junior på 6 år så jeg hadde 2 M26, og krevde å få den ene tanksen. :)
Drømmer om at det kommer en T72 i 1:16, og gleder meg til T55 fra Hobben er å få kjøpt.

Som Nobrainer, så spiller jeg også krigsspillet Armed Assault. Once a kid, always a kid :D

Geir/Beachboy
BeachBoy of Norway

Mats
Medlem
Medlem

Post by Mats »

välkommen bechboy till forumet kul du med hittade hit.

jag sitter med i erat forum under goldenraven hehe

Mats
Ref, Master Russian Tank´s & Armor
http://scaledtanksworld.com/

Jakeand
Medlem
Medlem

Post by Jakeand »

Hej och välkommen till forumet Geir!
Mvh

"Jake"

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Välkommna hit Micke och Geir :wink:

Gabriel
Mvh
Gabriel

MickeW
Medlem
Medlem

Post by MickeW »

Halloi igen!

tackar så mycke för välkommnandet! :) och får väl säga välkommen till Beachboy jag med :)

funderar att inhandla en Tamiya Panter då jag älskar utseendet på dom vagnarna! kommer att bli en sån i 1/6 också då jag får råd :)

MickeW

Brylle
Medlem
Medlem

Ny medlem

Post by Brylle »

Hejsan!
Jag heter Magnus och är strax över 30 år och är nollåtta bo.
Jag hittade till ert forum för nån månad seden, gissa om jag blev mer är positivt överaskad. Jag köpte min första vagn för ett år sedan ungefär(Tiger1 1:16 Heng Long ). Och nu i dagarna(hoppas idag) ska det rulla in en Panzer Tank III som jag kan hämta ut.
Båda mina modeller saknar metalluppgraderingen som finns, men för stunden känns det som om det räcker.
Jag har haft ett intresse för WW2 sen barnsben, då särskilt dom tyska pansardivisionerna(nån som känner igen sig!).
Hur som helst så är jag glad att ha hittat hit, där det finns flera som delar detta intresse.
Jag ser framemot att få delta och förhoppningsvis bidra på detta forum.
/Magnus

Mats
Medlem
Medlem

Post by Mats »

Välkommen Brylle till gänget. Hoppas du kommer trivas här i sveriges enda och riktiga forum för RC stridsvagnar.

Mats
Ref, Master Russian Tank´s & Armor
http://scaledtanksworld.com/

Brylle
Medlem
Medlem

Post by Brylle »

Tackar!
har just kollat igenom vad som finns här, länkar trådar mm. Det verkar som om man slipper lämmna hemmet på ett tag om man vill :lol: .
Dock ska jag bege mig till mitt "angivna service ställe" och hamta ut min Panzer Tank III!!!
:P :P :lol: :P :P

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Välkommen Brylle !

Hoppas att vi ses på kommande pansarträff i maj ? :)
/Johan

Brylle
Medlem
Medlem

Post by Brylle »

Det vore kul att åka på den kommande pansarträffen, men jag har helt enkelt inte tid.
Som vanligt slits man mellan sina intressen, jobbet familjen mm, ni känner säkerligen igen det.
Dock vore det kul om man kunde göra en endags träff för folk boende i sthlm området(det borde väl vara några iaf). Hur som helst hoppas ni får en rolig och givande helg, det är ju inte så att jag e avis eller så :D

/Magnus

Artilleristen
Medlem
Medlem

Post by Artilleristen »

Hej. Jag heter David, 22år, pluggar till tekniker inom försvarsmakten i Halmstad för tillfället. Kommer komma upp till Boden och jobba när jag är klar.
Har länge gått runt och kikat på rc stridsvagnar men det har aldrig blommat ut något jätte intresse förän nyligen. Nu bara måste jag köpa en egen vagn så jag kan glida runt på dagarna.:P
Jag kommer att köpa en Leopard 2:a som kommer att se ut exakt som våra svenska strv 122 när jag målat och kittat klart, vet inte riktigt vad som skiljer men det finns det nog någon här som vet.;)

Så är det någon som har en leopard stående eller som skräpar så skicka gärna iväg ett pm eller nå så att jag också kan bli en flitig bilduppläggare på något mindre projekt.:)
Våga vägra närstrid, Döda på distans.

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Välkommen David :D

Vad jag vet så är väl Tamiyas Leo 2 i princip identisk med svenska versionen.
Det är väl A6 versionen du syftar på eller ?

Eller du kanske tänkte satsa på en större skala än 1/16
/Johan

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Välkommen hit David :D

Vad kul, låter som ett projekt som jag skulle vilja sparka igång.. min tanke var att använda Tamiyas Leopard 2 1/16 kit. Har samlat en del information och bilder på vad som skiljer dom åt, alltså Leoparden och strv 122. Det är främst tornet och pansaret framtill, det som är vinklat, som skiljer dom åt. Är du intresserad så delar jag gärna med mig av den informationen.

Gabriel
Mvh
Gabriel

Artilleristen
Medlem
Medlem

Post by Artilleristen »

Okej. Ja Gabriel, Jag skulle gärna se den informationen. Du kanske kan maila de till mig eller nå.
berra425@hotmail.com

Nu ska jag bara invänta nästa lön så ska vi se om det går starta upp något.:)
Våga vägra närstrid, Döda på distans.

Peter
Medlem
Medlem

Post by Peter »

Tjena David, vi kanske redan har stött på varandra? Jag jobbar som tekniker på pansarskyttekompaniet på pansarbataljonen. :)
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“

"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted: