Hej.
Jag Heter Rolf Gustafsson, jag bor strax väster om Ystad, jobbar som pensionär.
Jag har flugit radiostyrt modellflyg sedan början av åttiotalet, jag kör radiostyrda lastbilar o entreprenadmaskiner sedan 5-6 år och har just köpt en Taigen Leopard 2A6, full metall.
Jag jag kör motorcykel också. ( Honda Goldwing )
Jag ska byta ut original styrning mot ett Beier SFR1-HL för att kunna använda en riktig sändare samt att detta kort ger i princip obegränsade möjligheter för att styra både körning, ljus o ljud. Jag använder Beier SFR1 i ett par fordon sedan tidigare. Det blir nog byte av växellådor också, trots att de befintliga växellådorna är kullagrade så rör sig lagrens ytterbanor i växellådornas sidor.
Rökenhet blir nog också bytt, originalet passar bättre i en fiskebåt med sina rökpuffar.
Jaja, vi får se vad det blir av det.
Ny medlem.
Moderator: Erik
Re: Ny medlem.
Vad skoj att du hittat hit till oss Rolf, varmt välkommen ska du vara.
Robert
Robert
- Erik
- Global Moderators
Hej och välkommen! Tack för en trevlig presentation, vi är fler som både flyger modellflyg och kör MC här!
Kul att du hittade hit, lägg gärna upp lite bilder på dina modeller, om du vill!
Kul att du hittade hit, lägg gärna upp lite bilder på dina modeller, om du vill!
Jo, jag skulle gärna lagt bilder om jag bara visste hur man gör.
- Erik
- Global Moderators
När du skapar ett nytt inlägg, eller svarar på ett gammalt, hittar du Attachment längst ner. Där väljer du Add files och markerar vilka bilder - en eller flera - som du vill lägga upp.
Vill du ha en bild på ett speciellt ställe i texten trycker du på Place inline för den bilden.
Vill du ha en bild på ett speciellt ställe i texten trycker du på Place inline för den bilden.
God dag herr Gustafsson!
Välkommen till Minipansar.
Välkommen till Minipansar.
Kul att höra din presentation och välkommen hit