Nytt pansar spel

Här är det fritt fram att diskutera allt mellan
himmel och jord som inte rör radiostyrda stridsvagnar.
User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Många ser ner på Sturmpanzer I "Bison" i spelet, men jag tycker den är riktigt bra: 150 mm-granater, snabb omladdning, relativt gott om ammunition och en lägre reperationskonstnad när du slås ut, vilket sker ofta i artillerirollen. Wespe har jag också och gillar den skarpt med, men den skjuter ju bara 105 mm-granater och gör inte lika mycket skada, trots längre skottvidd.

Image Image

Igår lyckades jag slå ut fyra mål med min "Bison" och skadade en till, och lyckades dessutom överleva, vilket inte är illa med tanke på att artilleriet i 95% av fallen lämnas helt åt sitt öde. Mitt personbästa, fem utslagna mål under ett slag, har jag med min Wespe, men det här resultatet är inte dåligt med tanke på att alla ser ner så på "Bison".

Imorgon kan jag få upp min Wespe till Elite-status och från början hade jag tänkt att sälja min "Bison" när det kom så långt, men efter igår kommer jag nog att behålla den trots allt.

Morgan

User avatar
Peter
Medlem
Medlem
Posts: 335
Joined: August 28th, 2008, 5:16 am
Location: Boden

Post by Peter »

Mött någon SU-100 som lurat bakom ett hörn nyligen? Chansen är att det varit jag... kört hårt med min tank destoyer senaste 3 dagarna och plcoket en hel massa kills. Bästa rundan var 5 kills, 2 Tigers, 2 Artilleri och nån som bara körde in i mig :)

Köpte en KV också... :cry: Prövade i min besvikelse att hänga på den värsta kanonen, en 152 mm... :( Ännu större besvikelse... :mrgreen:
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“

"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Nu har jag, för första gången sedan jag började spela WoT, en segerprocent på över 100% på en enskild fordonstyp, i det här fallet artilleribandvagnen Wespe: 81 utslagna mål under 80 slag!

Image Image

Och det som fick statistiken att gå över till min fördel var det senaste slaget, där jag slog ut 4 mål, varav 1 (en Marder II) i direkt självförsvar. Som vanligt så hade mitt "lag" gjort en "mad charge" åt ena hållet, lämnat ena flanken öppen, slagits ut och därefter var vi i numerärt underläge.

Det ska bli så skönt att börja klanspela...

Morgan

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Två jättesköna resultat - 4 segrar under ett enda slag med min StuG III och 5 segrar under ett enda slag med min Wespe.

Image Image Image Image Image

Det som känns kul för min egen del är att jag också har lyckats bibehålla en segerprocent på över 100% med min Wespe.

Bara 20.000 exp till så är min StuG III på Elite-nivå.

Morgan

User avatar
Kim
Medlem
Medlem
Posts: 352
Joined: October 24th, 2009, 2:24 pm
Location: Göteborg

Post by Kim »

Slog ut 8 fiendevagnar under 1 slag meed besättning som hade 78% xp med en amerikansk spg. Bättre än jag hade hoppats på.

Battle Achievements: Top Gun
 Victory!
Battle: Prokhorovka den 11 december 2010 23:19:26
Tank: T57
Received:
1 048 Experience
8 919 Credits

Image

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Fick in två superbra resultat med min StuG III under veckan, två gånger 4 segrar, dessutom överlevde jag båda slagen.

Image Image Image Image

Anledningen till att jag sålde den var att jag ville ha en Jagdpanzer IV, som numera finns i mitt garage.

Image

Hittills har jag bara spelat ett slag med den nya pansarjägaren, men den verkar lovande hittills. Däremot blir jag besviken på att spelutvecklarna har gjort inställningarna så att jag måste köpa starkare fjädrar bara för att lägga på ett sketet litet kamouflagenät. Visst, de vill tjäna pengar, men...kom igen nu...det här är ju löjligt.

Morgan

User avatar
Gabriel
Veteran
Veteran
Posts: 952
Joined: August 9th, 2008, 10:30 pm
Location: Sandviken

Post by Gabriel »

Morgan sa: "Visst, de vill tjäna pengar, men...kom igen nu...det här är ju löjligt. "

Köper man uppgraderingar och fordon för riktiga pengar alltså?
Mvh
Gabriel

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Gabriel wrote:Morgan sa: "Visst, de vill tjäna pengar, men...kom igen nu...det här är ju löjligt. "

Köper man uppgraderingar och fordon för riktiga pengar alltså?
Nej, men en uppgradering kan kosta allt mellan 100.000 till 500.000 krediter, intjänade under slagen, och ett ännu snabbare sätt att få krediter är att omvandla guld till krediter, och guldet kommer att kosta riktiga pengar när spelet har släppts på riktigt i februari eller senare. Själva spelet kommer fortsättningsvis att vara gratis att ladda ner och spela.

Och det jag menade med "...det här är ju löjligt." är att det normalt sett inte krävs starkare fjädring för att lägga på ett sketet litet kamouflagenät på ett fordon, bara att montera på tyngre beväpning och sånt.

Morgan

User avatar
Gabriel
Veteran
Veteran
Posts: 952
Joined: August 9th, 2008, 10:30 pm
Location: Sandviken

Post by Gabriel »

Jasså, ganska bra affärs ide speltillverkarna har måste jag säga :)

Jag håller verkligen med dig Morgan, skrattretande minst sagt!.. men alla spel har sina brister antar jag.
Mvh
Gabriel

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Så, under de sista virtuella pansarslagen innan det är dags att julstäda på allvar lyckades jag till sist kvittera mitt gamla rekord med Panzerjäger I, och det med min StuG III, som jag valde att köpa igen eftersom den enligt mitt tycke är så mycket bättre än Jagdpanzer IV. Jag har slagit ut 4 fiendevagnar under ett enda slag nu minst 15 gånger, men inte lyckats få in den där sista avgörande träffen...

Image Image

Den enda orsaken till att jag slogs ut och inte fick in en 6:e seger, och därmed Top Gun-trofén, var att jag var ensam kvar i mitt lag och fick ett skott i sidan av en SU-85 precis efter att ha slagit ut mitt 5:e och sista offer, en PzKpfw IV.

Det är kul att äntligen också spela i pluton - det är en enorm skillnad jämfört med standardslagen.

Morgan

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Jag lyckades t.o.m. vinna en Sniper-utmärkelse med 105 mm-kanonen, vilket inte alls är lätt...

Image Image Image
ilt att göra.

Morgan
Last edited by Morgan on March 2nd, 2011, 6:28 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Gabriel
Veteran
Veteran
Posts: 952
Joined: August 9th, 2008, 10:30 pm
Location: Sandviken

Post by Gabriel »

Tänkte testa detta spel ikväll, men jag är rädd för att jag blir besviken. Som det ser ut på alla filmer och trailers är det snabb action och dueller som mera liknar "destruction derby" än stridsvagns strid. Återstår och se!

Ni som spelar, kan man se era namn online eller brukar ni köra tillsammans?
Mvh
Gabriel

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Jag har valt att dölja mitt WoT-användarnamn i det när forumet (lite privacy online måste man ha idag...), men vill du ha det så kan du PM:a mig. Tala inte om det för någon annan bara...

I början, innan du har en bra stridsvagn och en fullt uttbildad och stridsbeprövad besättning, så blir du utslagen jätteofta, men efterhand så vinner du fler och fler segrar och överlever fler och fler slag, med en viss reservation för "lagsamarbetet" under många av slagen. Bry dig inte heller om när andra spelare kallar dig för "******* noob" eller skriver kommentarer som "move your ***" eller "hit something you *****", utan kör ditt eget race och spela smart så kommer du till slut bli framgångsrik.

Under ett slag var läget detta: I mitt lag fanns min StuG III och två artilleribandvagnar och i det andra laget fanns det en tung stridsvagn med 4% hälsa kvar, en medeltung stridsvagn med full hälsa samt en artilleribandvagn. Jag såg artilleribandvagnen och slog ut den och avvaktade sedan i det buskage där jag gömde mig. De andra "lagkamraterna" tjatade på mig att jag skulle spana, men jag vägrade, för mot en tung och en medeltung stridsvagn är jag chanslös, särskilt när den tunga stridsvagnen kan slå ut mig med ett enda skott. Då började hela mitt "lag" med påtryckningar så att jag skulle spana åt artilleriet och de två artilleri-spelarna hotade t.o.m. att döda mig med en medveten teamkill. Såna idioter finns tyvärr i spelet... Jag anmälde det hela till WoT-redaktionen, men mig veterligen har ingenting hänt för att straffa de här spelarna...tyvärr
Last edited by Morgan on December 26th, 2010, 1:19 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Fick inte plats med detta i det förra inlägget...

Läggs du till bland mina WoT-vänner så kan jag se om du är online och vice versa. Deltar vi i samma slag så kan du också se mitt WoT-användarnamn bland de antingen i ditt "lag" eller i motståndarlaget.

God fortsättning och lycka till med spelandet, hoppas du blir framgångsrik.

Morgan

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Ett exempel på extremt dåligt lagsamarbete - mitt lag slog ut 3 tanks och fienden förlorade 4 tanks (en sprängde sig själv när han såg motståndet...). Alla rushade genom ravinen och på mittvägen och kvar att försvara basen fanns bara jag och en StuG III. Lyckades slå ut en T1 Heavy, men sedan gick allt åt skogen...

Image Image

Morgan
Last edited by Morgan on March 2nd, 2011, 6:29 pm, edited 1 time in total.