Nytt pansar spel

Här är det fritt fram att diskutera allt mellan
himmel och jord som inte rör radiostyrda stridsvagnar.
User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Jag håller med dig Kim, först heter det "hösten 2010" och sedan heter det "någon gång 2011". Visst spelet är en kul avkoppling från jobbet etc., men när de aldrig kan komma med något konkret så...

Image Image Image Image

Nu har jag i alla fall 145 slag bakom mig och huvuddelen av dessa har utkämpats med Marder II, som jag är helnöjd med. Med en besättning på 100% och skills i kamouflage samt ett kamouflagenät så är den dödlig i strid! Ett "problem" (jag gillar att måla dit segerringarna på eldröret!) som dök upp nyligen var att det inte fick plats med mer än 100 segerringar på 76,2 mm-eldröret, vilket har tvingat mig att måla dit dem på ett nytt sätt. Men i alla fall 107 segrar totalt, varav 88 med Marder II, är ett resultat jag kan leva med.

En kortare flirt med Hetzer bekräftade också för mig att Marder II är den mest ultimata, om än sårbar, stridsvagnsförstöraren i spelet.

"Nära skjuter ingen hare"...har slagit ut 4 tanks under ett enda slag nu fyra gånger, bara en till seger så är rekordet med Panzerjäger I kvitterat.

Morgan

User avatar
Kim
Medlem
Medlem
Posts: 352
Joined: October 24th, 2009, 2:24 pm
Location: Göteborg

Post by Kim »

Gött där Morgan! Såg att en liten patch ska komma först, sedan den stora med USA-trädet...antagligen innan året är slut, förhoppningsvis slutet av Nov, början av Dec. Får fortsätta traggla med T-34/85 och en tier II vagn till jag skrapat ihop tillräckligt med guld för en månad premium så jag kan använda IS-7:an igen.

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Tänkte jag skulle ge mig på en rysk TD också, och de första resultaten med AT-1 verkar ju lovande hittills.

Image Image Image

Men frågan är, lönar det sig att gå vidare med Su-26 eller blir motståndet överväldigande då, precis som med Hetzer?

Morgan

User avatar
Kim
Medlem
Medlem
Posts: 352
Joined: October 24th, 2009, 2:24 pm
Location: Göteborg

Post by Kim »

Överlag så tycker folk att Tyskarnas TD är bättre. Jag tyckte att Ryssarnas var helt ok för mig, kom upp till SU-152. SU-100 var nog roligast, ungefär som T-34/85, kunde dra in lite kosing och kostade inte mycket att underhålla. Nu är det ju annorlunda eftersom du antagligen får spela mot 100% skillade besättningar och mycket tunga fordon...tror jag. Är inte säker dock. Finns bara ett sätt att ta reda på det...

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Jag vet inte...18 segrar med AT-1 under 20 battles och bara 3 segrar med SU-76 under 15 battles - antingen så är det jag som har en formsvacka, eller så är det en dålig TD.

Image

Ska testa 10-15 slag till med min SU-76 och går det lika dåligt även då, så ska jag nog sälja den.

Morgan

User avatar
Kim
Medlem
Medlem
Posts: 352
Joined: October 24th, 2009, 2:24 pm
Location: Göteborg

Post by Kim »

Kan nog tycka att SU-85 och SU-100 var helt ok. SU-76 var nog lite sunkig hade jag för mig...har för mig att jag läste att US tanksen släpps den 11:e.

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Nä, testade några battles med min stridstestade Marder II och det var SU-26 som var sunkig. Det enda sura är att experimentet med SU-26 har förstört min statistik - ett kosmetiskt fel jag vet, men ändå...

Morgan

User avatar
Kim
Medlem
Medlem
Posts: 352
Joined: October 24th, 2009, 2:24 pm
Location: Göteborg

Post by Kim »

Det här var ju inte så pjåkig omgång...

 Battle Achievements: Top Gun, Sniper
 Victory!
Battle: Komarin den 11 november 2010 22:53:56
Tank: IS-7
Received:
3 300 Experience (doubled for the first battle each day)
77 136 Credits

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Har prövat lyckan som artilleri under 100 slag nu och jag gissar att 63 segrar, varav 21 med min nuvarande Wespe, inte är så illa. Särskilt med tanke på hur svårt det faktiskt är att träffa ett mål och hur dåligt beskyddat artilleriet i allmänhet är.

Image Image Image Image Image

Det roliga är att antalet slag med Wespe bara är 20% av totalen men trots det så har den knipit 33% av samtliga artillerisegrar.

Spontant känns det som om jag blir bättre beskyddad nu, med min Wespe, än jag någonsin blev med min Bison och Sturmpanzer II.

Morgan

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Under de senaste 35 slagen, då jag har ökat från 165 till 200 slag med min pansarjägar-besättning, har jag haft som mål att öka min segerprocent från de tidigare 78% till minst 85% när det 200:e slaget uppnåddes. För det krävdes det minst 170 utslagna tanks, och jag lyckades faktiskt inte bara uppnå detta mål, utan även överskrida det!

Image Image

Det blev totalt 171 segrar när slag nummer 200 var avslutat - jisses vad jag blev glad. Samtidigt ökade jag segerprocenten för Marder II från 80% till hela 88%! Jag vet, det är mycket statistik och siffror, men det är samtidigt mycket roligt att uppnå det mål jag hade satt upp!

Det är kul när man kan bevisa för sig själv och andra att man faktiskt kan vara effektiv på slagfältet.

Morgan

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Under min pansarjägarbesättnings 229:e slag så uppnåddes deras 200:e stridsseger - 2 med Leichttraktor, 15 med Panzerjäger I, 180 med Marder II och 3 med Hetzer.

Image

På grund av kommande klanslag så har jag beslutat mig trots allt för att flytta över besättningen till Hetzer, som nu är utrustad med 105 mm-haubitsen. Men jag kommer ändå att behålla min Marder II för att få in nödvändiga erfarenhetspoäng och valde då att flytta över Hetzer-besättningen till den vagnen.

Morgan

User avatar
Kim
Medlem
Medlem
Posts: 352
Joined: October 24th, 2009, 2:24 pm
Location: Göteborg

Post by Kim »

Kommande klanslag? Är du med i en klan? Blir det inte "hardwipe" när betan är klar?

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Jo, visst blir det det, men jag vet exakt vad jag ska satsa på när spelet börjar om på nytt, och spelar man mot ett bestämt mål så når man dit både snabbare och effektivare. Dessutom är det ingen nackdel att ha hittat en bra klan att vara med i.

Morgan

User avatar
Kim
Medlem
Medlem
Posts: 352
Joined: October 24th, 2009, 2:24 pm
Location: Göteborg

Post by Kim »

Skaffade en "Tommy cooker" för ett tag sedan. Är ju inte den bästa vagnen i spelet, men om man jämför med M2 (Lee) så är den en superstridsvagn! Kul när man inte får för tungt motstånd (vilket man får i det här spelet titt som tätt, balans....hallå!) med 105:an. Tricket är att komma tätt innpå när man skjuter med den så bränner man hål på det mesta i light och en del medel. Den är även hyfsat rörlig, så en liten ny favorit från min sida. Kan bli kul när dom får med Storbritannien och "Firefly" i spelet.

User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1047
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Post by Morgan »

Sparar själv kulor till en Sherman - bara 15.000 xp till att samla ihop, vilket jag gör med min Marder II Elite. Den xp:n omvandlar jag sedan till gratis XP med hjälp av guldet.

Apropå Marder II så lyckades jag idag med konststycket att slå ut inte bara en utan två KV! Jag stod i hull down-position och fick in bra träffar i sidorna på KV:na. Hade även kunnat slå ut en PzKpfw IV, men den backade undan i säkerhet när den bara hade 12% kvar...

Image

Nästan 10.000 krediter för besväret är inte heller så pjåkigt.

Morgan