PayPal hur fungerar det egentligen?

Här är det fritt fram att diskutera allt mellan
himmel och jord som inte rör radiostyrda stridsvagnar.
Post Reply
GWAR
Medlem
Medlem

PayPal hur fungerar det egentligen?

Post by GWAR »

hej hej!

blir inte klok på de där med paypal , det är helt fantastisk vad dum man e.

jag har reggat mig, reggade mitt visa kort, men sen kommer jag inte längre.

jag vill köpa lite saker från rctank.de och betala via paypal, vad jag har förstått så kan man fylla sitt paypalkonto med pengar eller man kan betala direkt med sitt visa kort genom paypal? jag vill göra det sistnämnda.

hur funkar det egentligen?

mvh

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

GWAR det tar ca 1-3 dagar innan dom har hunnit registrera dig å öppnat upp ditt paypal så det kanske är därför som du inte kommer längre, det tog 2 dagar för mig har jag för mig, maila till dom annars för dom svara rätt så fort på mail.
Mvh:MatsF.

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Oftast så betalar man till en adress, den fylls i under fliken för betalningar. Sen måste man också fylla i beloppet och vilken valuta pengarna skall sickas i. När man sedan sickar pengarna förs dom över från kontot till paypal och vidare till mottagaren. Ganska enkelt.

Jag har för mig att man ska ha möjlighet och föra över pengar på paypal kontot och att man bara kan använda pengarna som finns där.

Gabriel
Mvh
Gabriel

GWAR
Medlem
Medlem

Post by GWAR »

tack för svare grabbar!

jag ger upp de där med paypal haha, drog iväg ett mail till rctank.de istället om vi kan lösa de på nåt annat sätt med betalningen, synd dem inte tar visa. :(

men tack för hjälpen ändon! :D

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Paypal är ju hur enkelt som helst, din mailadress är ditt konto och pengarna dras från ditt kort utan att mottagaren
vet ditt kortnummer.
Betalning sker helt enkelt mellan era mailadresser.

3 dagar ?? Vad jag vill minnas så tar det bara ett par minuter att öppna ett Paypalkonto
/Johan

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

jag har för mig att jag fick det svars mail av dom, men vist jag kan ha fel det säger jag inget om, men för mig var det aktivt nu när jag tittade efter dagen efter jag reggade mig.
Mvh:MatsF.