PostNord Avgifter etc.

Här är det fritt fram att diskutera allt mellan
himmel och jord som inte rör radiostyrda stridsvagnar.
Post Reply
User avatar
mrTyko
Site Admin
Site Admin
Posts: 2508
Joined: April 20th, 2012, 8:24 pm
Location: Oskarström

PostNord Avgifter etc.

Post by mrTyko »

Läst detta nu på ett flertal ställen och av flera olika personer.
Postnord börja bråka med oss ordentligt. Och efter nyår höjs ju avgiften avsevärt.

Läs nedan:
Ett tips till er som tänkt beställa grejer från AliExpress, Banggood, Ebay etc. Har sett att en del erbjuder frakt från t.ex. Tjeckien, Polen och andra europeiska länder. Men kollar man vad dom använder för fraktbolag så kan det stå Cainao eller ibland ingenting, står bara att dom skickar med Landskoden t.ex. CZ ( Tjeckien ).
Idag fick jag ett brev från Postnord att jag måste betala importavgift på ett paket från Nederländerna. Anledningen är att paketet är en transitering, skickat från Kina via Nederländerna för att förhoppningsvis slippa importavgifter. Men nu var det för uppenbart att det var skickat från Kina i början, då man ser genom etiketten som klistrats på i Nederländerna
Så kolla så att det skickas via DHL eller något lokalt fraktbolag i det landet ni beställer från. Nu vet jag inte om det egentligen är någon garanti, men det är nog större chans att undvika onödigt långa frakttider och importavgifter.
kina.jpg