Förslag önskas

Här är det fritt fram att diskutera allt mellan
himmel och jord som inte rör radiostyrda stridsvagnar.
Post Reply
Washington Artillery
Medlem
Medlem

Förslag önskas

Post by Washington Artillery »

Hej!
Jag har beställt hyfsat bra en AirBrush (hoppas jag), och lite olika Vallejo färg kit som jag ska börja leka med, och se vad jag kan få fram.
Men jag har ingen kompressor, så jag hade behövt tips på en bra sådan.
Inget skit, inte värsta dyraste proffs grejen då det här blir lite då och då, har tyvärr kraftigt begränsat med tid, men något som fungerar bra och så jag slipper köpa ny inom snar framtid.
Gärna en liten och tyst, då jag troligen kommer att ha det här inne i vårt 1 plans hus.

Jag var inne på den här, men den hittade jag inte i Sverige, utan i England, men är lite osäkert då jag inte kan något om detta ännu

http://www.toolite.org.uk/clarke-mini-c ... 56992.html

Tack på förhand

Torsten

cahlfors
Veteran
Veteran

Re: Förslag önskas

Post by cahlfors »

Grattis!
Jag tror du kommer bli jättenöjd med sådana grejer! Det går att göra så fantastiskt mycket fint med airbrush - ljusår bättre än det bästa man gjort med pensel. Jag köpte den enklaste kompressorn på Wentzels för många år sedan. Den hade ingen reservoar, utan en bit spiralslang i stället. Funkar bra det med och man blir inte tokig på oljudet. Grabben tog med den när han flyttade hemifrån och använder den fortfarande. Vill minnas att den kostade en tolvhundring? Enda tipset är väl att se till att kopplingarna passar. Det är irriterande att försöka fuska ihop slangarna och att det släpper mitt i målningen... :thumbdown:

/Christoffer

Washington Artillery
Medlem
Medlem

cahlfors wrote:Grattis!
Jag tror du kommer bli jättenöjd med sådana grejer! Det går att göra så fantastiskt mycket fint med airbrush - ljusår bättre än det bästa man gjort med pensel. Jag köpte den enklaste kompressorn på Wentzels för många år sedan. Den hade ingen reservoar, utan en bit spiralslang i stället. Funkar bra det med och man blir inte tokig på oljudet. Grabben tog med den när han flyttade hemifrån och använder den fortfarande. Vill minnas att den kostade en tolvhundring? Enda tipset är väl att se till att kopplingarna passar. Det är irriterande att försöka fuska ihop slangarna och att det släpper mitt i målningen... :thumbdown:

/Christoffer
Tackar för det!
Men då målar du inte mer då?

mrTyko
Site Admin
Site Admin

Post by mrTyko »

Hej jag köpte denna på Clase O för några år sedan.
Kostar inte många 100 lappar, gör sitt jobb. Men skulle jag måla varje dag flera timmar skulle
jag köpa en som var tystare. :thumbup:
Tror Biltema har något liknande.
Robert
Attachments
airbrush1.jpg
airbrush1.jpg (150.17 KiB) Viewed 1744 times

Washington Artillery
Medlem
Medlem

mrTyko wrote:Hej jag köpte denna på Clase O för några år sedan.
Kostar inte många 100 lappar, gör sitt jobb. Men skulle jag måla varje dag flera timmar skulle
jag köpa en som var tystare. :thumbup:
Tror Biltema har något liknande.
Robert

Ok! Tack för din åsikt/info :D
Är ju som att ta sig igenom en djungel och när man väl kommer igenom så ramlar man ner i ett svart hål :crazy:
Jättesvårt att välja..., utan hjälp. Så finns det fler som har synpunkter tar jag tacksamt emot dem :)

Christer 2a6
Veteran
Veteran

Post by Christer 2a6 »

Skruv kompressor går tyst.
Christer2a6 umeå

mrTyko
Site Admin
Site Admin

Post by mrTyko »

Jag köpte en ny kompressor.En SPARMAX TC-620x kompressor.
Du kan ha den jämte tv o den stör inte. hur tyst som helst.
Är 110% hel nöjd, bor i parhus o det hörs inget från rum till rum.

Robert
Attachments
dhl-tc-620x-large.jpg
dhl-tc-620x-large.jpg (42.43 KiB) Viewed 1668 times