11000 inlägg (på väg mot 12000)

Här är det fritt fram att diskutera allt mellan
himmel och jord som inte rör radiostyrda stridsvagnar.
Pierre_r
Medlem
Medlem

Post by Pierre_r »

Nu har vi 3000 inlägg :D , Hur lång tid tar det till 4000?
Jag gissar på 2,5 månad
Legitimerad tråddödare.

Kent W
Medlem
Medlem

Post by Kent W »

3000 inlägg :!:

När vi lämnade Skalman så var trafiken vi stod för där det hetaste på hela det forumet.
Men strukturen var stelt och det var svårt att få överblick så att "öppna eget" (Sveriges 1:a forum för radiostyrda stridsvagnar) blev helt naturligt.
Även våra kamrater som pysslar med figurer och statiska fordon i 1:6 startade eget och där har man 500 inlägg fler än oss med bara hälften så många registrerade användare - starkt jobbat!

Nu får inte det bli ett självändamål att ha så många inlägg som möjligt för är det någonting som dödar ett forum näst att ingen skriver där så är det meningslösa "me too" inlägg.
Får finnar på ryggen av att bläddra igenom dylika skriverier :?

Nä nu ser vi framåt mot 5000 bra inlägg och en dubblerad medlemslista till hösten.

En tanke som slår mig när jag tittar på medlemslistan är ur i hela friden kan man vara registrerad i ett ½-år och inte skrivit ett enda inlägg?
Nä moderatorer rensa i listan! 3 månader max utan skriverier sen åker man ut!
Lite intresse får man faktiskt visa tycker jag :D

Mvh
Kent

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Jag kan hålla med dig där kent, hoppas verkligen att vi defenetivt inte får massa spamm svar som: me2 eller dyligt.
Som jag skrivit tidigare att man blir medlem när man reggar sig här och det är gratis ja först å främst måste man väl ställa frågan varför man reggar sig här, så änu en gång finns det inget intresse att ta del av vad som skrivs eller inte äns pressentera sig väm man är då reggade man sig bara därför att man vill vara bland dom första att regga sig på något nytt forum, men men det visar sig, skicka ett mail till dom via deras reggade mailadress att dom tas bort från medlemslistan, vill dom komma med i här så får dom regga om sig.
Mvh:MatsF.

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Har oxå sett att det finns ett antal regade här som inte skrivet ett enda inlägg men jag har
väntat och hoppats på att de skulle komma igång.
Men som du påpekar så har det gått helt för lång tid.

Jag tar åt mig av din kritik Kent och plockar bort de "mindre intresserade" medlemarna :D
/Johan

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Härligt Johan vi behöver inte massa medlemar, vi behöver bara aktiva 8)

Pierre_r
Medlem
Medlem

Post by Pierre_r »

Håller med dig MatsF
Legitimerad tråddödare.

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Jag har också tänkt mycket ang. medlemmar som registrerat sig och sedan inte skrivit eller kollat något. Jag undrar vad det beror på? Någon som vet?

Visst skulle det vara bra och städa lite bland medlemmarna, men jag tycker att det är en bra idé och sicka ett PM. Behöver inte vara en novell men att man frågar lite ang. det bristande intresset för forumet (bra med kritik så vi kan förbättras) och säga att vi kommer städa bort inaktiva konton innom kort. Ge dom en sista chans! Jag tycker det känns så märkligt och otrevligt att bara radera kontot utan förvarning :roll:

Gabriel
Mvh
Gabriel

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Japp gabbe som jag skrev här ovan, skicka ett mail till dom att är inte intresset större utan bara vara medlem på forum så finns det ingen anledning att vara medlem på forumet, vi vill ha aktiva medlemar, inte massor.

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Jaa det skrev du, jag läste det och sen glömde jag bort att du skrivit så :roll: Förvirringen är total idag :P

Men jag tycker lika, aktiva medlemmar är det vi vill ha :D

Gabriel
Mvh
Gabriel

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Du Gabbe med all rätt att vara förvirad, det visar bara att vi är människor inte robotar fast man önska att i bland man vore 1 robot, eller iaf kunnde dela på sig i 3-4st. :D

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Jag raderade de användarkonto som var äldre än 6 månader, har man inte skrivet något
inlägg på den tiden så kommer de antagligen aldrig göra det.
/Johan

Jakeand
Medlem
Medlem

Post by Jakeand »

Image

3308 !
Mvh

"Jake"

Pierre_r
Medlem
Medlem

Post by Pierre_r »

Nu är vi nära 4000 inlägg.
Vem blir det som skriver det 4000:nde inlägget?

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Tänk Pierre när vi inte orkar räkna längre va häftigt, det är lite mer magiskt att ta 5000 inlägget eller änu häftigare 10ooo inlägget, grymt när vi kommit dit.

Kent W
Medlem
Medlem

Post by Kent W »

Jag fick det stora nöjet att bli den som skrev det 4000:e inlägget :D
Och detta på dagen ett år sedan jag reggade mig här.

Mycket har hänt under detta år.
Inte minst har intresset för hobbyn ökat markant och jag hoppas fortsätter öka tills även Allt om Hobby får upp ögonen och skriver någonting om rc tanks :wink:
Kanske kommer någonting i deras nya tidning som enbart skall handla om radiostyda modeller, vi kan ju alltid hoppas...

Noterar även att vi nu gått om forumet för 1:6 figurer som startade upp samtidigt.
Och att vi mellan 3000 - 4000 inlägg även fått en utlänsk skribent (jeepfriend) och det är verkligen roligt!
(nice to have you here jeepfriend)

Med 4000 inlägg på ett drygt år är vi i världtopp betr forum för radiostyrda stridsvagnar.
Det om något är värt att fira med en kall Staropramen ikväll :D
Nu satsar vi emot minst 7000 till nyår :!:

/Kent