Nytt pansar spel
Köpte en amerikansk tank destroyer igår, en T25, Tier VII. Den är rätt hygglig. Snabb (även utan uppgradering), tar oftast 88:or i fronten utan att ta skada och har genomslag i det mesta. Men tyvärr lottas den mot svårt motstånd så jag har inte lyckats dra ihop särskilt många kills (till skillnad från SU-100 som jag tycker är grymt bra).
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“
"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:
"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:
Det jag tycker mig ha märkt är att om man kör pluton så lottas man i regel hårdare än när man kör på egen hand.
Om mina två vänner tar samma tier och jag en vagn som är två snäpp bättre så hamnar dom alltid i botten och jag är aldrig i toppen. Medveten lottning? jag tror det.
Om tank destroyers lottas hårdare vågar jag inte säga något om dock...
Om mina två vänner tar samma tier och jag en vagn som är två snäpp bättre så hamnar dom alltid i botten och jag är aldrig i toppen. Medveten lottning? jag tror det.
Om tank destroyers lottas hårdare vågar jag inte säga något om dock...
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“
@Gabriel: Hetzer är ingen dålig TD. Jag har lyckats få in 45+ kills under 50 slag med den. Under post-Beta-stadiet så har jag t.o.m. lyckats få in fler kills relativt antalet slag med den än med StuG III, men det beror mest på att jag med min StuG III har haft en enorm otur med idiotlag.
@Peter: TD's räknas en tier högre än de egentligen är, och det pga. de oftast har väldigt kraftfulla kanoner för sin tier. Min favorit-TD är utan tvekan SU-85 beväpnad med 107 mm-kanonen. Med den kan jag (titta bort nu, Gabbe!) slå ut en Hetzer med en enda träff i frontpansaret och slå ut en KV med endast två välriktade träffar.
Morgan
@Peter: TD's räknas en tier högre än de egentligen är, och det pga. de oftast har väldigt kraftfulla kanoner för sin tier. Min favorit-TD är utan tvekan SU-85 beväpnad med 107 mm-kanonen. Med den kan jag (titta bort nu, Gabbe!) slå ut en Hetzer med en enda träff i frontpansaret och slå ut en KV med endast två välriktade träffar.
Morgan
Min nya tunga stridsvagn, som jag tänker behålla även efter den kommande s.k. "Rysspatchen" - patch 7.0 - , som innebär att KV delas upp i KV-1 och KV-2 och att KV-3 flyttas upp en tier och ersätts av T-150, en KV-1-utveckling med 90 mm frontpansar. Även IS kommer att delas upp i IS-1 och IS-2, om jag inte minns helt fel.

Fördelarna den här vagnen har är 130 mm tornpansar, 120 mm frontpansar samt möjligheten att bestyckas med en 122 mm-kanon. Nackdelen är att den, tyvärr, ofta matchas mot betydligt bättre vagnar och åker på storstryk samt att den lite för ofta tenderar att fatta eld vid direktträffar. Men bortser man från detta så är det en alldeles utmärkt tung stridsvagn, även om den är lite för klumpig och långsam för min smak.
Men under rätt omständigheter så kan den dominera slagfältet totalt, som under ett slag där jag slog ut 4 tanks. Min KV-3 tog samtidigt emot 9 träffar, och ingen av granaterna slog igenom frontpansaret.
Morgan

Fördelarna den här vagnen har är 130 mm tornpansar, 120 mm frontpansar samt möjligheten att bestyckas med en 122 mm-kanon. Nackdelen är att den, tyvärr, ofta matchas mot betydligt bättre vagnar och åker på storstryk samt att den lite för ofta tenderar att fatta eld vid direktträffar. Men bortser man från detta så är det en alldeles utmärkt tung stridsvagn, även om den är lite för klumpig och långsam för min smak.
Men under rätt omständigheter så kan den dominera slagfältet totalt, som under ett slag där jag slog ut 4 tanks. Min KV-3 tog samtidigt emot 9 träffar, och ingen av granaterna slog igenom frontpansaret.
Morgan
Re: Nytt pansar spel
Visst, för mig är WoT bara en avkoppling från allt måsten i vardagen, men i fredags uppnådde jag faktiskt något som inte ens uppnåddes under Beta-stadiet:

Med arbetshästen SU-85 lyckades jag slå ut min 1.000:e motståndare!
Även om det bara är ett spel så känns det ändå kul att ha lyckats med denna bragd, och det under "bara" 782 virtuella pansarstrider.
Morgan

Med arbetshästen SU-85 lyckades jag slå ut min 1.000:e motståndare!
Även om det bara är ett spel så känns det ändå kul att ha lyckats med denna bragd, och det under "bara" 782 virtuella pansarstrider.
Morgan