Som det är nu är det fort eller jätte fort, så jag tänkte hmm, är det möjligt att bygga om växellådan lite eller kanske så enkelt som att byta ut motorerna till mer lågvarvade.
Vad tror ni, har ni kanske något tips?

3:1 lådan är helt ok för "Heavy metal" uppgradering, men HL elektroniken kommer förr eller senare att förvandla sig till ett "rök aggregat"McK wrote:jajjemen så är det HL utan rök och ljud. och jag har inga planer på att skaffa rök och ljud, eller nja inte just nu iaf ^^
Så jag tänkte dra ihop ett paket med detta i metall:
larvband, hjulupphängning, växellåda (då en med högre vridmoment), driv hjul och "bärhjul" (de övriga hjulen)
3:1 lådan är den enda utöver std lådan med metalldrev jag funnit just till HL tanksen. Om jag fattat saken rätt då så ger denna mer vrid moment och en långsammare gång och bör vara ännu mer lämpad för en omfattande metall uppgradering?

Funkar boostern även till icke rök och ljud versionen?Jakeand wrote: 3. Komplettera din HL elektronik (Rök&Ljud) med en El-Mod "Booster" (Se: El-Mod.de). Då får du elektroniskt simulerad "tyngd" i vagnen. Du slipper även att montera extra fläkt i fall du väljer metall vxl/band alternativet, "Boostern" har till skillnad från HL inbyggd strömbegränsning som förhindrar att elektroniken skadas vid överbelastning. "Boostern" ger dej också möjlighet att använda 480 motorer.