Vilket är det bästa sättet att smutsa ner nedtill på en radiostyrd funktionsmodell?
Är det att köra den igenom en blandning av färgpigment och vatten eller att köra den genom ett lerbad?
Eller finns det andra produkter till modellbygge som man kan använda för att simulera lera?
Tror jag har testat att köra min radiostyrda modell genom lera i trädgården, men det fastnade inte lika väl som jag ville att det skulle göra efter att leran hade torkat och jag hade kört loss de torkade lerbitarna igen.
Vänligen, Morgan
Smutsa ner band samt bär-, driv- och spännhjul
Re: Smutsa ner band samt bär-, driv- och spännhjul
Hej Morgan!
Om du går in under stridsvagn större skalor så hittar du en Hetzer som är vädrad med samma princip som när man bygger skala 1/35,alltså med pigment och olika färger och så vidare, jag tyckte att det funkar ganska bra att jobba på samma sätt även om det är större skalor.
Mvh Magnus
Om du går in under stridsvagn större skalor så hittar du en Hetzer som är vädrad med samma princip som när man bygger skala 1/35,alltså med pigment och olika färger och så vidare, jag tyckte att det funkar ganska bra att jobba på samma sätt även om det är större skalor.
Mvh Magnus