Har gjort en modell i Solid Works (CAD-program) och testat olika lösningar för att spara tid och pengar, jag har nu kommit fram till en konstruktion som fungerar mycket bra (i alla fall i datorsimuleringen
Själva grundkonceptet med mitt bygge var att bygga en strv103C som både fungerade och såg ut som orginet, men samtidigt ville jag inte investera i nya maskiner och derför är vissa lösningar aningen "grova".
Häromdan bestämde jag mig för att skjuta till lite extra pengar till projektet och beställde band och drivhjul från AFV-modell i tyskland. Band och drivhjul är samma som till Tamiyas leopard 2. När de beställda delarna anlänt och blivit inritade i CAD ska jag sakta men säkert börja tillverka det som förhppningsvis blir en modell som inte delar samma öde som tidigare försök.
här är en bild från CAD:en

Mycket av delarna kommer att vara i plast, "Styren" för skrov och "Delrin" för lite lister och balkar, diverse armar och länkdelar görs i mässing.
Mitt tidsmål för tillfället är att ha ett rullande chassi åtminstånne innan hösten, men jag är den typen som bara bygger när jag verkligen vill och inte bara för att få något undanstökat så när det verkligen är klart återstår att se.
/Affe