Dåligt engagemang här!

Här diskuteras allt som har med radiostyrda stridsvagnar att göra!
Post Reply
Kent W
Medlem
Medlem

Dåligt engagemang här!

Post by Kent W »

Vi har nu varit igång i drygt ett halvår men en snabb titt i medlemslistan avslöjar att vi är endast en handfull som står för 90% av alla inlägg här - Trist :cry:

Finns det inget större engagemang i Sverige för detta?
Är vi politiskt inkorrekta eller vad är det för fel?

Anser att det vore bättre att vi aktiva mailar mellan varandra och lägger våran lediga tid på att bygga vagnar i stället.
Kommer att häcka på "utrikiska" forum tills det visas vilja av att det här forumet behövs...

Hej
Kent

Mats
Medlem
Medlem

Post by Mats »

nja

Jag tycker Johan har gjort ett bra jobb som skapat detta forum så vi i sverige kan samlas på ett ställe. För min del står alla byggen still. så för hålla igång för egen del sitter jag och samlar och letar upp information till övriga i forumet.

uhmmm " Kommer att häcka på "utrikiska" forum tills det visas vilja av att det här forumet behövs... ""
på detta viset blir det inte bättre i vårat furum.

Lägga ner project och flytta till annat forum. uhmmm du går helt emot dig själv nu.
hur skulle det vara om fler av de större visade lite sig här med.

jag sitter dock även i "Scaled tanks" största ligan på vagnar 1/5 till fullskala. men sitter här samtidigt parallellt. många informativa sidor och länkar har jag från dom här med.

Oavsett hur många forum jag har är minipansar prio 1. Tyvärr är det bara ett fåtal som ser hur det har växt.

Snart kommer träffen och då lär det visa hur aktiva vi är i landet. Hobby eller Snobb.

Mats
Last edited by Mats on February 18th, 2009, 2:02 pm, edited 1 time in total.
Ref, Master Russian Tank´s & Armor
http://scaledtanksworld.com/

Jakeand
Medlem
Medlem

Re: Dåligt engagemang här!

Post by Jakeand »

Kent W wrote:Vi har nu varit igång i drygt ett halvår men en snabb titt i medlemslistan avslöjar att vi är endast en handfull som står för 90% av alla inlägg här - Trist :cry:

Finns det inget större engagemang i Sverige för detta?
Är vi politiskt inkorrekta eller vad är det för fel?

Anser att det vore bättre att vi aktiva mailar mellan varandra och lägger våran lediga tid på att bygga vagnar i stället.
Kommer att häcka på "utrikiska" forum tills det visas vilja av att det här forumet behövs...

Hej
Kent
Hej Kent,

Jag inser att du vill provocera fram lite engagemang… :D :D :D

Detta forum skiljer sig inte från andra föreningar/forum som jag deltar/deltagit i . Det finns en ”hård kärna” som ger 110%, sedan finns det allt där emellan och 0%, beroende på intresse, livssituation, arbetssituation och ekonomiska realiteter.

Tittar man på andra forum tex RCU så pendlar intresset även där. Aktiva medlemmar kommer och går i perioder.

Politiskt inkorrekt tror jag inte är problemet, det miltärhistoriska intresset har väl, som jag upplever det ökat på dom senaste åren.

Att skapa en ”exklusiv” maillista är ett steg tillbaka om syftet är att öka engagemang och intresse.

Kent, om du väljer att häcka på andra forum är det ditt eget val. Ingen annans. Personligen skulle jag beklaga det med tanke på din goda vilja att dela med dej av dom stora kunskaper du har.

Slutsats: det finns ett svenskt forum för R/C Stridsfordon. Vi är 41 medlemmar, vi har gjort 2152 inlägg, det finns ett fantastiskt ritningsarkiv, vi har en första träff inplanerad till våren/sommaren.

Vad förväntar vi oss av ett så pass smalt intresse som R/C stridsfordon?

Om du frågar mej, så är detta 100% bättre än för 6 månader sen…..

Ha det bäst.
Mvh

"Jake"

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Jake sammanfattar det hela mycket fint tycker jag, det är just så det är. Att det är lite fram och tillbaka med hur aktiva vissa är kan man tycka vad man vill om. Just skriva på forum är något som tar ganska mycket tid, speciellt om man vill hänga med på allt och vara uppdaterad på vad som händer och skrivs. Tid som ofta behövs till annat, särskilt om man har familj tex. Så man får försöka ha förståelse och låta det gå upp och ner tycker jag.

Personligen är jag lite till och från men det beror på att jag har många andra intressen som tar mycket tid. Håller med om att det är riktigt trist att det inte är mera fart än det är, men man får komma ihåg att forumet fortfarande nästan nytt och att vi har få medlemmar. Men tittar man bakåt så i forumets historia så har det bara blivit bättre och bättre! :wink:

När jag mailade Johan och tyckte det skulle vara kul om det fanns ett forum på minipansar hemsidan.. jag kunde aldrig drömma om att det skulle bli så här bra! :mrgreen:

God fortsättning kära vänner.

Gabriel
Mvh
Gabriel

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

Vi har ett bra tillfälle att synas på Hobbymässan på Aeroseum/Göteborg i slutet av Mars. Möjligheter att göra bra PR för vår hobby. Hoppas många kan dyka upp med sina vagnar. Se separat tråd under "Mässor och hobbyträffar"
// Falcon

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Förstår hur du känner Kent.
Dock är ju Sverige ett litet land och som RC-land ännu mindre.
Men vi ska väl inte ge upp så lätt.....eller :twisted:
Nu när vår första träff äntligen börjar närma sig och vi beslutar ett datum
så kan vi ju börja reklamera träffen mer via vår banner/reklam mm.
Vem vet efter träffen är vi kanske 60 eller fler som älskar rc-stridsvagnar

Rom byggdes inte över en natt.... :D
/Johan

Kent W
Medlem
Medlem

Post by Kent W »

Jake - visst var det för att provocera jag skrev :D och reaktion blev det - Bra!

Finns inget effektivare sätt att ta död på ett forum än att ingenting händer dag efter dag.
Besökare slutar titta in och till sist självdör allt.
Det får inte hända här! Och det är bara vi reggade som kan hålla den igång - Kom ihåg det!

Har levt utan ett Svenskt rc tank forum i 8år så nu när det äntligen finns ett så ser vi till att elda under pannorna och få nya kamrater att hitta hit för att fastna...

Kent

pinussen
Medlem
Medlem

Post by pinussen »

Försöker hänga med å läsa allt men skriver inte så mycket. Alltid kul att läsa om andras byggen. Försöker själv överleva småbarnsåren, nr 2 anländer strax också, utan att tappa bort hobbyn.

Hinner fixa ganska mycket G-kod till min fräs i alla fall så det går att göra delar när jag väl får tid. :D

//Björn
Pågående Panzer IV 1/6 bygge: http://www.laban.nu - välj "Panzer IV - project"