Tjo!
Har just köpt en heng long tiger 1, vill nu försöka ta isär den och kika invändigt men har jätte stora problem att få av larvbanden. Efter att ha tittat på internet efter svar, så värkar det bara vara att "gently" trycka ut "pins" mellan länkarna i banden. Men mina sitter som sten. Är det nån annan som har haft liknande problem. Min Tiger är med plast band och plast växellåda. Vad jag har sett på internet så är deras "pins" metallfärgade och mina är mattsvarta. Har det nått med det att göra?
Tack på förhand!
Larvbands strul
Det problemet känner jag till mycket väl - tro mig, på metallband så blir det problemet ännu värre ! 
Har du reservpins och reservbandlänkar, som följde med din HL Tiger I? Det jag brukar göra är att ta en tång med en bred greppyta och sedan använda en av reservpinsen till att trycka ut de som redan sitter i banden. Den metoden fungerar för mig.
Välkommen till forumet förresten!
Morgan
Har du reservpins och reservbandlänkar, som följde med din HL Tiger I? Det jag brukar göra är att ta en tång med en bred greppyta och sedan använda en av reservpinsen till att trycka ut de som redan sitter i banden. Den metoden fungerar för mig.
Välkommen till forumet förresten!
Morgan