Nytt pansar spel

Här är det fritt fram att diskutera allt mellan
himmel och jord som inte rör radiostyrda stridsvagnar.
Post Reply
Peter
Medlem
Medlem

Post by Peter »

He he he
Känner av ett visst hat mot SPGs?
Kanske inte ska skylta med att jag slog ut 7 vagnar i går med min Hummel... :roll: En vagn som står still ber bara om att bli träffad. Likaså artilleri som inte byter eldställning emellanåt.

Till mitt försvar så hade jag en förbaskat bra kväll i går där jag ägde med min Leopard och med min SU-100 tank destoyer också. Slog ut 5 vagnar med SU-100 bland annat.
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“

"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:

RS73
Medlem
Medlem

Post by RS73 »

Klart att det ska va Spg's med! Gör det mer "realistiskt" - va det bara tanks i Kursk? Naaa :wink:
Rätt skoj när folk lipar över campers med - 99% av spelarna har inte ens suttit i en tank.
Har fått endel skit ibland när man försvarar nån punkt och nån surpuppa som gjort ett kamikazeanfall
lipar i chatten :D
"Do not go into the forest of the drunken bears...."

Peter
Medlem
Medlem

Post by Peter »

Enkla regler att följa för framgång i strid.
Dock går inte alla att omsätta i WoT... :(

Fritt skottfält
Flankerande skjutriktning (Denna är A & O i WoT, hit em where it hurts)
Flygskyddat (Inget flyg att bekymra sig för tack och lov)
Fly skogsbryn (Att campa i skogsbrynet ger ju förvisso bättre observation men där är man också oskyddad)
Fältarbeten underlättas (Borde finnas möjlighet till att bygga stridsvagnsvärn =) )
Fria omgrupperingsvägar (Striden går oftast för snabbt för att det ska gå att omsätta denna)
Försvarbar skjutavstånd (Bättre välja en eldställning där man är skyddad men får kortare skjutavstånd)
Frontalt skydd (Hus och stenar är en vän)
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“

"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:

hjultomten
Medlem
Medlem

Post by hjultomten »

Finns inget realistiskt med SPG i Wot, tänk till lite nu.....SPG i verkligen skjuter lite slumpmässigt mot målet och får eldledas in rätt...behöver du det i WoT ?. Detta är inte ett kursk spel, sånna finns att köpa.
Tyvär drabbas detta spel som alla pvp spel att det finns spelare som vill vinna till vilket pris som helst, så då är det helt ok att köra jagdpanher mot pz2.
Men ser att det finns vist hopp för WoT, underbart att se 3-4 egna vagnar skjuta mot samma mål, då fär du sitta i vilken vagn som helst men ett vrak blir du.

RS73
Medlem
Medlem

Post by RS73 »

Jaja
"Do not go into the forest of the drunken bears...."

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Lyckades med konstverket att slå ut en Hetzer och en Tiger I - i närstrid! Till råge på allt så överlevde jag också!

Image Image

Hetzern slogs ut med ett enda skott medan ytterligare elva skott såg till att Tiger I:an dog.

Striden gav mig 20.000 krediter!

Morgan

hjultomten
Medlem
Medlem

Post by hjultomten »

Bra jobbat Morgan, Hetzern är visserligen en pappvagn men tiger är dock hårdare

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Gott å se Mogge, en sak bara Mogge det där med att sudda ditt namn, måste du göra det på bilden längst ner i vänstar hörnet också, jag förstår inte varför du gör det hela tiden.
Jå Hetzern i spelet har bara en sak som är bra tyvär, den är väldigt liten, men nu har jag en av mina favoriter iaf.
Efter Jgdpanzer IV så blir det Jagdpanther men va xp man måste dra in för att kunna forska fram den :(
VagnsChefen har jag bytt utseende och namn på själv, snart dags att göra det på de andra i vagnen också.
- kriga lugnt!

Image
Mvh:MatsF.

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Jag testade att gå i strid med en StuH 42 (alltså min StuG III utrustad med en 105 mm-haubits) laddad med enbart spränggranater, och den var mycket effektiv i strid. Men laddningstiden var så långsam att jag hann bli träffad 1-2 gånger mellan varje skott. Medan jag hann få in två bra träffar på en T-34/85 så hann han få in tre bra träffar på mig och slå ut mig...

Morgan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Nu, efter totalt 515 virtuella pansarstrider, har jag bestämt mig för att avvakta tills spelet går att köpa och fram tills dess låta mitt konto vara vilande.

Så här skulle min StuG III se ut om samtliga segrar var målade på eldröret...

Image

...närmare bestämt 176 stycken totalt, vilket inte är så illa med tanke på att detta är mitt allra första online-pansarspel.

Image Image Image Image Image

Den stora majoriteten av dessa, 128 stycken (73%), har vunnits med StuG III, Hetzer, Marder II och Panzerjäger I, detta trots att jag bara har utkämpat 314 (61%) virituella pansarstrider med dessa vagntyper - inte alls illa.

Med Beta-versionen av spelet har jag i stort sett bara experimenterat och testat olika vagntyper, men när jag senare kör igång på allvar med den släppta versionen, så tänker jag bara spela med Tank Destroyers och en enda besättning.

Den enda kritik jag har mot spelet efter dessa 500+ virtuella pansarstrider är egentligen bara…

1) …att balansen måste bli bättre till nästa gång. Det går inte att överleva i en Hetzer eller StuG III när du hela tiden deltar i slag där minst 5 av 15 tanks är tunga pansarvagnar med tjockt pansar och kraftiga kanoner! För att jag ska kunna slå ut en IS så krävs det minst 10 bra träffar med den bästa kanonen som en StuG III kan ha, medan en IS kan slå ut dig med ett enda välriktat skott på vilket avstånd som helst.

2) …att artilleriet måste bort eller begränsas till maximalt två artilleribandvagnar per sida. För det spelar ingen roll om jag ligger i bakhåll eller om jag utan uppehåll rör mig i 50 km/h på slagfältet - artilleriet träffar dig i alla fall, och när det väl har träffat dig så är du chanslös.

Båda de här sakerna tycker jag förstör mycket av spelglädjen, och något borde därför göras åt dem innan spelet släpps.

Vi ses åter på det virtuella slagfälten när World of Tanks har släppts! :thumright: Då kommer jag även att ha bytt användarnamn…

Under tiden ska jag studera lite stridsvagnstaktik. :study:

Morgan

Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

Har för mig att spelet kommer att vara gratis...bara att ladda ner och köra. Dom kommer att livnära sig på att sälja guld, det guld som vi idag får 150/24 h.

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Mogge, jag vet ett sätt iaf hur du kan göra:
1: Du skaffar dig en JGPanzerIV88mm KANON, utrustar den med bättre PANSARSKYDD & CAMONÄT.
Besättningens träning på följande sätt:
VagnsChef: Camo. massa camo!
Skytt: Camo. massa camo!
Laddare: Camo, FF, Camo.
Chaufför: Camo, Rep, Camo.

FF= Firefighting.
Camo= Camouflage.
Rep= Repair.
Din taktik:
§1: Ju mer camo din vagn har dessto svårare blir det för alla fiender att upptäcka dig! camo är det din vagn över lever på att sattsa på Rep är vist bra men inte för din del där du skall deffa mer än attackera,
§2: Du måste släppa din fokus på vad folk skriver i chat vad du skall göra, dessa är meiserschimts som tror att dom vet bättre, lägg mer fokus på vad du skall göra, vilket mål du skall skjuta på, och när det är rätt läge att skjuta.
- Skit i alla andra när alla andra skiter i dig!
§3: Du skall INTE skjuta första skott, att läsa stridsvagnstaktik hjälper dig inte i ett MMO-spel tyvär, det finns få som använder sig av det än då, där emot att gå med en Platoon/clan där men gemensamt bygger upp taktik å startegi är betydligt bättre
Last edited by MatsF on October 19th, 2010, 4:45 pm, edited 8 times in total.

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Om FI stridsvagnar är i samma ruta som du även när dom är utslagna, lämna genast denna ruta å inta ny postion i närliggande ruta, all arty ser dig om du står still på samma position hela tiden, om du inte har camonät+ 2st camo i skill på besättningen.

Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

Då fick man köpt sin IS-7:a till sist då. Tycker iofs att IS-4 är lika bra i spelet förutom lite mindre pansar och lite lägre hastighet.

Image

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Jag har som sagt startat om med ett helt nytt användarnamn och en helt ny besättning från början och planerar att spela ca 10 battles i veckan - det blir ganska lagom.

Hittills, efter 20 slag, varav 10 med Leichtraktor och 10 med Panzerjäger I (med hela besättningen på 100%), så har jag slagit ut 10 fiendetanks, varav 8 med Panzerjäger I. Frågan är om jag inte ska stanna på den här nivån, för kommer jag högre upp så blir det mycket svårare att klara sig pga. obalanserat motstånd och onaturligt mycket artilleri.

Lär jag mig använda Panzerjäger I på ett bra sätt så kan jag bli mycket effektiv på slagfältet och få många kills, istället för att för varje nytt fordon börja om på nytt hela tiden...

Morgan