Halloj, Erik heter jag och har så gott som alltid varit intresserad av följande:
-Stridsvagnar
-Stridsflyg
-rc bilar
-rc flyg
-rc stridsvagnar
-lite spel relaterat till dessa ämnen
-och jakt/skytte.
Håller på med allt detta ganska regelbundet, och valde att gå med efter ha snackat med lite folk här på olika mässor (Aeroseum etc...).
verkar vara en kul hobby, just nu har jag en Heng Long Panther G (Inte den skruttiga tidiga versionen på Tiger-chassit), men vill bygga något eget i skala 1/6. Har ganska mycket erfarenhet med rc generellt.
Stridsvagnen jag vill bygga är faktiskt en kinesisk typ 69, i antingenw Thaiulands eller Iraks färger. Är väldigt svag för dessa kinesiska T-55 liknande vagnarna!
Kommer nog försöka hålla alla ganska uppdaterade på ämnet/bygget, och ser fram emot att kanske bli en del av teamet!
MvH Erik
Tjena/ pansarintresserad gymnasiesnubbe
Moderator: Erik
-
- Ny Medlem
Re: Tjena/ pansarintresserad gymnasiesnubbe
Hej jätte skoj att du hittat hit.
Robert
Robert
Hej och välkommen till forumet, kul att du hittade hit.
Hans K
Hans K
Panzar e Kul
- Erik
- Global Moderators
Hej och välkommen! Roligt att du hittade hit! Låter som ett spännande projekt, är själv förtjust i T-55:orna, det är en ikonisk vagn. Lycka till och säg bara till om du behöver råd eller tips, det finns alltid någon här som sitter på ett bra svar.
//Erik
//Erik
Vad fantastiskt roligt! Välkommen!
Det är extra roligt att du är klar med leksakerna och vill gå upp i den stora skalan. Det finns mer utrymme för teknik och kreativitet där, nämligen.
Vad hade du tänkt använda för material?
//
Det är extra roligt att du är klar med leksakerna och vill gå upp i den stora skalan. Det finns mer utrymme för teknik och kreativitet där, nämligen.
Vad hade du tänkt använda för material?
//
-
- Ny Medlem
Jag tänkte använda Plywood till chassit, och göra tornet i sådant isoleingsmaterial, som Wikander använde på sin StrV 105.
Aloha och välkommen!
Aha, kul!
Lätt att få tag på! Resten av delarna blir 3D-utskrifter då, eller?
//
Lätt att få tag på! Resten av delarna blir 3D-utskrifter då, eller?
//
Kul att höra varmt välkommen hit